Schrijftherapie kan heel helend zijn. Het helpt pijnlijke herinneringen onder woorden te brengen, er patronen in te ontdekken en inzicht te geven in jezelf en dat wat je is overkomen. Tijdens schrijftherapie krijg je verschillende schrijfopdrachten die je helpen met de verwerking van waar je mee zit. Schrijftherapie helpt bij het verwerken van trauma maar ook bij angst, piekeren, onrust, seksueel misbruik, huiselijk geweld, scheiding door verlating, depressie en burn-out. 

Je krijgt de thuisopdrachten via een portal en daarna bespreken we in het consult wat je hebt opgeschreven. Je doet dit aan de hand van instructies zodat je niet verzandt in enkel lange pijnlijke verhalen maar er ook daadwerkelijk wat uit haalt en stappen maakt in jouw proces. Schrijftherapie kan confronterend zijn maar juist dat maakt dat het werkt. Het thuis bezig zijn met de thuisopdrachten maakt dat een traject dieper en sneller gaat.

Schrijftherapie kent 3 fasen:

1. De 'gooi alles op tafel' fase; alles mag er uit, ongecensureerd en zwart op wit. Daar staat het, dit is het. Hier gaat het over. Dit is wat ik voel, beleef, ervaar.

2. De 'wat haal ik er uit' fase: wat heb ik er van geleerd, wat ga ik volgende keer anders doen, wat heb ik er uit gehaald. Wat weet ik nu wel beter.

3. De afscheid van het verleden fase: het loslaten van de pijn, de oude patronen, het vertellen van verhaal.

Wil je er meer over weten of een traject starten? Neem dan gerust met mij contact op.